Czekaj, na przykładzie Presty, instalacja, konfiguracja i wdrążenie gotowego szablonu i ew. własnych grafik pod bannery kosztuje aż ok. 3k O.o Ło matko, to zabawa z własnym szablonem jest droższa o ile, 4-5x?
Zbytnio spłycasz temat jakim jest konfiguracja sklepu. Co w nią wchodzi ?
Klient z ulicy chce mieć sklep. Gdy zaloguje się jako administrator i przyjdzie mu myśleć, pierwsze co wymyśli to zrzucenie na kogoś całego piekła związanego z logiką sklepu i jego asortymentu. Bo jemu samemu wysiądą bezpieczniki.
Zadanie dla ciebie. Przeglądnij sobie najpopularniejsze platformy ecommerce i zobacz ile kosztują płatne szablony do nich. Oddzielnie te najbardziej popularne oraz te, oferujące dodatkowe usługi w cenie szablonu.
Gwarantuję ci, że rozpatrzysz po raz pierwszy sensowność widełek cenowych jakie podałem. Najniższych. Bo kupno szablonu to jedna sprawa. A to czy będzie działał w 100% od pierwszego strzału, nie jest wcale zapewnione.
Domniemywam, że twoje główne pole to strony internetowe. Nie myl stroneczek www, dla których w 9 na 10 przypadków wystarcza jeden szablon, z platformami ecommerce.
Sklep to minimum 4 szablony, jeśli mówimy o choć w większej części spersonalizowanym pod kątem wyglądu sklepie.
- Strona główna,
- lista produktów,
- strona produktu,
- koszyk.
To minimum jakie masz zaprojektować, jeśli reszta elementów domyślnego szablonu sklepu nie będzie waliła wyglądem po oczach. Można liczyć na automatycznie łyknięcie ostylowania w pozostałych zakamarkach sklepu z podstawowych 4 szablonów, ale to zawsze wymaga choć częściowego nakładu ręcznej pracy. A w to wchodzą w to min. porównanie produktów, logowanie/konto użytkownika, wyszukiwanie produktów, newslettery itd.
Samo ślęczenie nad tym, aby newsletter zawierał automatycznie zbierane dane oraz był zarządzalny i nie rozjechał się za każdym razem gdy pani Basia wklepuje do niego nowiny, i nowe produkty, jest okrutnie niewdzięczną robotą. A to tylko kropla w morzu niewydarzonych pomysłów klienteli, która sądzi że jak najlepszą na świecie stronkę ktoś postawił im na wordpressie za stówę, to sklep nie będzie wiele droższy.
Owszem, jak już napisałem wcześniej, można postawić sklep za stówę.
Tak samo szybko przyjdzie go zamknąć, bo odwiedzalność będzie porównywalna do turystów na pustyni gobi.