Skocz do zawartości

writen

Rejestracja: 10 cze 2013
Poza forum Ostatnio: lut 15 2022 03:46
**---

#5998 Czy to byłoby atrakcyjne portfolio?

Napisane przez writen w 23 czerwca 2014 - 14:07

Panowie. 

Mam zamiar wykonać sobie portfolio. To znaczy bardziej coś w stylu strony z aktualnościami z moich projektów. I mam pewien koncept, a mianowicie zamiast zwykłego kontentu będzie taki dupny slajder, w którym by się zmieniały co jakiś czas te informacje.

 

Zrobiłem sobie coś takiego (sam kontent, bez headera i stopki): 

http://screenshu.com...1/vi/odjiha.jpg

 

Co o tym myślicie? Czy takie coś bardziej przyciągnie odwiedzającego?

 

Nie chcę żeby to była sztywna strona z masą tekstu. Stawiam na dużo grafiki z projektów. Jeżeli odwiedzający wejdzie na stronę i zobaczy duże obrazki to chyba bardziej go to zainteresuje?

 

Czekam na wasze zdanie.


  • -1


#5948 Jak dodać logo do border'top?

Napisane przez writen w 21 czerwca 2014 - 22:29

Zakladalem ze to niebieskie to nie border i ze tam chce dodac to logo.
Autorzee, bo border to obramowanie.


Wysyłane z mojego LG-E400 za pomocą Tapatalk 2
  • 1


#5929 Jak dodać logo do border'top?

Napisane przez writen w 21 czerwca 2014 - 15:30

Wstaw obrazek w html'u. Służy do tego znacznik img.
obrazek.jpg

Zacznij też szukać informacji na własną rękę, bo inaczej się nic nie nauczysz. W poprzednim temacie podałem ci dobrą stronę dla początkujących.

Wysyłane z mojego LG-E400 za pomocą Tapatalk 2
  • 1


#5916 Problem ze wstawianiem tła

Napisane przez writen w 21 czerwca 2014 - 09:01

Jedna kwestia do wyjasnienia. To nie jest mpc, tu sie nie robi za lajki. Lajki to nie jest czynnik motywujacy.
Chetnie bym ci pomogl, ale moj telefon mnie bardzo ogranicza.

Moze sproboj sam wpasc na to jak ten kod powinien wygladac. Uczysz sie html'a? Zacznij od podstaw na kurshtml.edu.pl

Wysyłane z mojego LG-E400 za pomocą Tapatalk 2
  • 2


#5899 Tania i duża myszka

Napisane przez writen w 19 czerwca 2014 - 22:25

Powiem ci ze wiekszosc logitech'ow jest dobra i ceny nie sa duze.
A zazwyczaj kupujac droga myszke placisz tylko za marke, bo jej elementy czesto sa tak samo marnej jakosci. Tak bylo, np. z Cyborg RAT. - A szczerze te myszki bardzo mi sie podobaja.

Z microsoftu myszki tez sa fajne, ale nie wiem czy u nich znajdziesz cos duzego w przystepnej cenie.

Myszka glownie do pracy?
Ale wiesz w Wiedzmina mozesz pograc byle jaka myszka.

I sory ze mi sie nie chcialo polskich znakow wstawia(ć).

Wysyłane z mojego LG-E400 za pomocą Tapatalk 2
  • 1


#5844 Tworzenie gier w JavaScript z pomocą biblioteki Phaser CZ.1

Napisane przez writen w 17 czerwca 2014 - 22:19

Witajcie. Chciałbym wam zaprezentować mój artykuł pokazujący jak zacząć swoją przygodę z tworzeniem gier w javascript z użyciem biblioteki Phaser.

 

Pisanie to moja nie najmocniejsza strona, ale zawsze chciałem się w to bawić. :P

 

Oryginalny wpis można znaleźć pod adresem http://codetogame.pl...ki-phaser-cz-1/

 

Na blogu http://codetogame.pl/ będę publikował swoje inne wpisy dotyczące programowania gier. Oraz znajdą się tam też wpisy innego autora, np. poradniki dotyczące tworzenia gier w Unity.

 

Zapraszam do krótkiej lektury części pierwszej:

 

 
Wstęp

 

Biblioteka Phaser to bardzo rozbudowane narzędzie do tworzenia gier działających w przeglądarce internetowej. Posiada niezliczoną ilość gotowych funkcji pozwalających na stworzenie niemalże każdego typu gry. Jest to największa tego typu biblioteka.  

W serii artykułów poświęconej tej bibliotece postaram się pokazać wam jak zacząć z niej korzystać oraz jak tworzyć proste gry.

 

 

Pierwsze kroki

 

  • W pierwszej kolejności należy przygotować swoje środowisko do pracy. Będziemy potrzebować edytora tekstu, np. Notepad++, Brackets lub jeżeli macie, wasze ulubione IDE.
  • Kolejnym krokiem będzie stworzenie katalogu roboczego, w którym będziemy przechowywać nasz projekt.
  • Ważną czynnością jest ściągnięcie biblioteki Phaser. W tym celu przechodzimy na stronę http://phaser.io/, a następnie klikamy przycisk Download & Get Started. Zostaniemy przekierowani na stronę repozytorium Github, z której powinniśmy pobrać archiwum zip. https://github.com/p...hive/master.zip
  • Po rozpakowaniu archiwum, w katalogu build znajdziemy plik phaser.js. Plik ten należy skopiować do wcześniej utworzonego katalogu naszego projektu.
  • W katalogu z naszym projektem musimy jeszcze utworzyć dwa pliki:
  1. index.html, który będzie odpowiedzialny za wyświetlenie naszej gry w przeglądarce oraz
  2. game.js, w którym będziemy pisać kod naszej gry

 

Struktura dokumentu HTML5

 

Przed przystąpieniem do pracy nad samą grą powinniśmy jeszcze wypełnić odpowiednio plik index.html, dzięki czemu nasza gra będzie poprawnie wyświetlać się w przeglądarce. Aby gra działała nasza strona musi być napisana w najnowszym standardzie HTML5. Jest to ważne, ponieważ gra będzie rysowana na tak zwanym płótnie, tj. elemencie Canvas, który jest dostępny od wersji piątej html’a.

Poprawna struktura pliku html wygląda następująco:

<!DOCTYPE html>
<html>
<head>
<title></title>
<script src="phaser.js"></script>
<script src="game.js"></script>
</head>
<body>
</body>
</html>

Charakterystycznym dla tego kodu jest skrócony doctype, który określa że korzystamy z HTML5. W sekcji <head> dołączyliśmy naszą bibliotekę phaser oraz plik game.js. Ciało dokumentu może pozostać puste.


Wyświetlanie okna i podstawowe funkcje

 

Przyszedł czas na rozpoczęcie pisania kodu naszej gry. Od tej pory będziemy operować na pliku game.js.

Zacznijmy od utworzenia obiektu typu Phaser.Game

var game = new Phaser.Game(800, 600, Phaser.AUTO, '', {preload: preload, create: create, update: update, render: render});

Pierwsze dwa parametry ustalają kolejno szerokość i wysokość okna gry.

Trzeci parametr to kontekst renderowania, można ustawić automatyczny tak jak to widać powyżej lub Phaser.CANVAS oraz Phaser.WEBGL w zależności z czego chcemy korzystać.

Czwarty parametr jest pusty, możemy tam wpisać id elementu html, do którego chcemy wstawić naszą grę. Zostawiając to miejsce puste nasza gra będzie działać po prostu w ciele naszej strony.

Ostatnim parametrem jest obiekt, w którym ustalamy nazwy funkcji potrzebnych do działania gry.

Są to:

 

preload - wczytuje wszystkie zasoby takie jak grafika i dźwięki przed uruchomieniem gry

 

create - tworzy i wyświetla obiekty

 

update - aktualizuje obiekty oraz wychwytuje zdarzenia

 

render - służy głównie do renderowania tekstu, figur geometrycznych oraz debugowania gry

 

Teraz trzeba tylko zadeklarować powyższe funkcje. A więc całość będzie wyglądała tak:

var game = new Phaser.Game(800, 600, Phaser.AUTO, '', {preload: preload, create: create, update: update, render: render}); 
function preload() {}
function create() {}
function update() {}
function render() {}

Po otworzeniu w przeglądarce pliku index.html powinno ukazać się nam okno gry, będzie to na razie czarny prostokąt o wymiarach takich jak ustaliliśmy w pierwszej funkcji (800, 600).

 

 

Wyświetlanie grafiki

 

Aby wyświetlić grafikę najpierw musimy ją załadować w funkcji preload(). Możemy to zrobić dwoma funkcjami, w zależności czy:

  • wyświetlany ma być zwykły obrazek:
function preload() { 
game.load.image('obrazek', 'obrazek.jpg'); 
}
  •  wyświetlany ma być sprite, czyli część większego obrazka (arkusza sprite'ów):
function preload() { 
game.load.spritesheet('sprite', 'sprite.png', 32, 32); 
}

W funkcji load.image() mamy dwa parametry, które oznaczają kolejno identyfikator obrazka i adres obrazka. W drugiej funkcji load.spritesheet() dwa pierwsze parametry są takie same, a dwa kolejne określają wymiary pojedynczego sprite'a (szerokość i wysokość).

 

Wyświetlanie grafiki odbywa się w funkcji create().

  • Zwykły obrazek, który nie jest sprite'm:
function create() { 
game.add.image(100, 100, 'obrazek'); 
}
  • Sprite będący częścią arkusza sprite'ów:
function create() { 
game.add.sprite(100, 100, 'sprite', 1); 
}

Obie funkcje są podobne i przyjmują takie same parametry. Dwa pierwsze to pozycja x i y, w jakiej ma zostać wyświetlony obrazek. Kolejny to identyfikator nadany w funkcji ładującej. Czwarty i piąty parametr są opcjonalne. Czwarty określa klatkę, czyli numer sprite'a. Piąty to grupa, do której ma należeć obiekt. O grupach powiemy sobie kiedy indziej, dlatego parametr ten został pominięty.

 

Podsumowanie części pierwszej

 

W następnych artykułach zostaną przedstawione kolejne funkcje niezbędne do zbudowania gry. Wyświetlanie tekstu, ładowanie dźwięków i manipulowanie stworzonymi obiektami to już w drugiej części. W trzeciej i czwartej zajmiemy się tworzeniem prostej gry platformowej, włączymy fizykę, dodamy kamerę oraz stworzymy pierwszych przeciwników.

 

Autor: Writen

 

 

 

Aha. I pytanie. Czy uważacie, że ten tekst jest dobry do zrozumienia dla początkujących?


  • 2


#5801 Kubki web-talk.pl :)

Napisane przez writen w 16 czerwca 2014 - 09:42

Ten ninja to też powinien być gadżet. Taka mini maskotka.

Położyć sobie takiego na biurku albo przypiąć w samochodzie :P


  • 2


#5566 Polityka - temat ogólny

Napisane przez writen w 22 maja 2014 - 10:45

Wszyscy dobrze wiemy, że politycy w parlamencie europejskim dla Polski mogą gówno zrobić.


  • 1


#5505 Polityka - temat ogólny

Napisane przez writen w 12 maja 2014 - 17:27

Uwazam, ze na te mniejsze partie zaglosuja osoby, ktore chca cos zmienic. Tym ktorym jest teraz dobrze nie maja powodow zeby cos zmieniac, a to znaczy ze maja innych gdzies.
Rozumiem, ze po zdobyciu wladzy czlowiekowi moze odwalic, ale jednak chcialbym zobaczyc u tej wladzy kogos innego niz dotychczas.

Wiekszosc ludzi lubi dostawac od panstwa cos za darmo, chodzi mi glownie o szkolnictwo i opieke zdrowotna. Ja bym wolal miec te uslugi platne, ale zeby mnie bylo na nie stac. Byloby wiekszosc na to stac gdyby panstwo nie zabieralo nam tyle pieniedzy w podatkach (glownie dochodowych).

I tu wlasnie nowa prawica chce te podatki zlikwidowac, a inne obnizyc. Czy uwazacie, ze moze to miec jakies negatywne skutki? Jak tak to mnie uswiadomcie.

Dobra, moze dokoncze kiedy indziej moje wywody. Mam nadzieje, ze bez polskich znakow sie doczytacie

Wysłane z mojego LG-E400
  • 1


#5274 Jaki powinnien byc width strony?

Napisane przez writen w 24 kwietnia 2014 - 20:51

Tak, tak. Pamiętam, że wartość procentową dawało się jak jeszcze strony robiło się na tabelkach. xD


  • 1


#5057 Lista darmowych katalogów SEO - aktualna

Napisane przez writen w 16 kwietnia 2014 - 18:37

A możecie już zamknąć tą niepotrzebną dyskusję?


  • 1


#5037 przeniesienie zmiennej

Napisane przez writen w 15 kwietnia 2014 - 21:41

oj nie wiem. nie potrafię tego wytłumaczyć. Ale to tylko niepotrzebne obciążenie. Bo funkcja ta opóźnia nam ładowanie strony, tzn. strona ładuje się przez te sekundy. A rozwiązanie, które podałem to to samo jakbyśmy dali przekierowanie w html'u: 

 <meta http-equiv="Refresh" content="5; url=http://www.example.com/" />

  • 1


#5034 przeniesienie zmiennej

Napisane przez writen w 15 kwietnia 2014 - 19:13

Dobra panowie. Nie przeciągajmy, Rozwiązanie problemu wygląda tak:

<?php
session_start();
$_SESSION['logged'] = false;
$_SESSION['user_id'] = -1;
session_destroy();
echo 'Wylogowano pomyślnie. Zostaniesz zaraz przeniesiony/a na stronę logowania';
header('Refresh: 5; url=login.php') ;
exit() ;
?>

  • 1


#5023 Lista darmowych katalogów SEO - aktualna

Napisane przez writen w 15 kwietnia 2014 - 14:01

No niee, zonic mistrz. :P


  • -1


#5001 Nowa wersja forum - kilku userów do opiniowania :)

Napisane przez writen w 14 kwietnia 2014 - 14:22

Miło, że o mnie wspomniałeś. Mimo, że nie udzielam się często to zaglądam tutaj codziennie.

Oczywiście można na mnie liczyć. Lubię jak coś się dzieje i jestem otwarty na wszelkie zmiany.


  • 1