Skocz do zawartości

Zdjęcie
* * * * * 1 głosy

Narzędzie do zliczania czasu do odnowienia domeny


9 odpowiedzi w tym temacie
  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
przemoo83

    Stary wyjadacz

  • PipPipPip
  • 316 postów
    • Czas spędzony online: 24d 21h 32m 26s
46
Bardzo dobra

Napisano 06 listopada 2015 - 13:27

#1

Potrzebuję...tzn może nie potrzebuję ale chcę sobie zrobic taką apkę-stronkę na której będę miał wszystkie wykupione domeny firmowe obecnie w liczbie 102  i przy każdej będzie mi się odliczał czas do wygaśnięcia. Ok 7 dni przed wygaśnięciem powinien się wysłać na mój adres mail z przypomnieniem o konieczności przedłużenia. Przy zakupie nowej domeny powinna mi się ona automatycznie zgłosić i pojawić na mojej stronie. Nigdy czegoś takiego nie robiłem więc trudno mi ocenić poziom trudności i czy w ogóle się tak da? Czy rejestratorzy domen udostępniają takie API z którego można by wyciągnąć te dane? OVH chyba tak ale domeny mamy też na home.pl i u zaganicznych dostawców. A moze sią jakieś gotowce do tego? Ktoś ogarnia temat?


  • 0

unbreak

    WT Elite

  • 1 937 postów
    • Czas spędzony online: 27d 8h 43m 36s
506
Znakomita!
  • Location/home/unbreak

Napisano 06 listopada 2015 - 13:40

#2

Nic mi o takim API nie wiadomo i chyba się nie da zrobić automatycznego dodania do panelu. Cała reszta to raczej nie problem.


  • 1

webDeveloper


przemoo83

    Stary wyjadacz

  • PipPipPip
  • 316 postów
    • Czas spędzony online: 24d 21h 32m 26s
46
Bardzo dobra

Napisano 06 listopada 2015 - 13:45

#3

Ok w sumie tylko pobieżnie zerknąłem. W takim razie do czego to służy?

https://api.ovh.com/console/


  • 0

Zimistrz

    Stary wyjadacz

  • 465 postów
    • Czas spędzony online: 14d 2h 42m 38s
116
Znakomita!

Napisano 06 listopada 2015 - 22:32

#4

Każdy hurtownik domen udostępnia API swoim klientom, które sprosta tak trywialnym wymaganiom ;)

 

Jeśli nie masz wszystkich domen u jednego hurtowego resellera - co jest najlepszym rozwiązaniem - to wyślij zapytanie ofertowe o wycenę wszystkich swoich domen z zaznaczeniem zindywidualizowanego zautomatyzowania przypomnienia o terminach.

Swoją drogą, poza przypomnieniem o wygasaniu od registrara, u którego kupiłeś domenę, hurtownicy również wysyłają swoje powiadomienie, a ostateczny alert wysyła główny rejestr (choć głowy sobie nie dam uciąć, ale nie dla wszystkich domen).

​ps. to nie ty pytałeś z pół roku temu o proces rejestracji różnej maści ccTLD, w tym rosyjskich i chińckich ? ;}


  • 1

zonic

    WT Elite

  • 2 911 postów
    • Czas spędzony online: 134d 2h 28m 23s
472
Znakomita!
  • LocationToruń

Napisano 06 listopada 2015 - 22:34

#5

Każdy hurtownik domen udostępnia API swoim klientom, które sprosta tak trywialnym wymaganiom ;)

 

Jeśli nie masz wszystkich domen u jednego hurtowego resellera - co jest najlepszym rozwiązaniem - to wyślij zapytanie ofertowe o wycenę wszystkich swoich domen z zaznaczeniem zindywidualizowanego zautomatyzowania przypomnienia o terminach.

Swoją drogą, poza przypomnieniem o wygasaniu od registrara, u którego kupiłeś domenę, hurtownicy również wysyłają swoje powiadomienie, a ostateczny alert wysyła główny rejestr (choć głowy sobie nie dam uciąć, ale nie dla wszystkich domen).

​ps. to nie ty pytałeś z pół roku temu o proces rejestracji różnej maści ccTLD, w tym rosyjskich i chińckich ? ;}

Chyba to on :P 


  • 0

przemoo83

    Stary wyjadacz

  • PipPipPip
  • 316 postów
    • Czas spędzony online: 24d 21h 32m 26s
46
Bardzo dobra

Napisano 07 listopada 2015 - 11:30

#6

Każdy hurtownik domen udostępnia API swoim klientom, które sprosta tak trywialnym wymaganiom ;)

 

Jeśli nie masz wszystkich domen u jednego hurtowego resellera - co jest najlepszym rozwiązaniem - to wyślij zapytanie ofertowe o wycenę wszystkich swoich domen z zaznaczeniem zindywidualizowanego zautomatyzowania przypomnienia o terminach.

Swoją drogą, poza przypomnieniem o wygasaniu od registrara, u którego kupiłeś domenę, hurtownicy również wysyłają swoje powiadomienie, a ostateczny alert wysyła główny rejestr (choć głowy sobie nie dam uciąć, ale nie dla wszystkich domen).

Hmm wszystkie domeny u jednego resellera? Nie jest to zły pomysł a nawet nie wiedziałem, że tak się da. Chociaż po ostatnich doświadczeniach z ruskimi to mam wrażenie że mi nie pozwolą przenieść domeny od nich. Z chinolami może być podobnie. Ale spróbować warto. Co do narzędzia o którym piszę to jak tak się głębiej zastanawiam to ono by oprócz funkcji alertowych było fajnym narzędziem raportującym, gdzie mógłbym monitorować koszty i to jak się zmieniają z roku na rok. Potem podpiąłbym tam sobie koszty hostingów i utrzymania stron co można by np. przełożyć na ilośc zapytań ofertowych z danego kraju i w ten sposób uzasadniać te koszty przed zarządem:) clever eh? :P

 

​ps. to nie ty pytałeś z pół roku temu o proces rejestracji różnej maści ccTLD, w tym rosyjskich i chińckich ? ;}

Co za pamięć :D jam ci to był. I udało mi się to jakoś pospinać w końcu. Obiecałem też że napiszę tutorial jak przebrnąć przez formalne wymagania egzotycznych krajów co do rejestracji domen tld i mam taki zamiar. Z tym, że tego jest tak dużo, że nie mam kiedy tego zrobić na razie.


  • 0

Zimistrz

    Stary wyjadacz

  • 465 postów
    • Czas spędzony online: 14d 2h 42m 38s
116
Znakomita!

Napisano 07 listopada 2015 - 20:12

#7

Hmm wszystkie domeny u jednego resellera? Nie jest to zły pomysł a nawet nie wiedziałem, że tak się da. Chociaż po ostatnich doświadczeniach z ruskimi to mam wrażenie że mi nie pozwolą przenieść domeny od nich.

Co za pamięć :D jam ci to był. I udało mi się to jakoś pospinać w końcu. Obiecałem też że napiszę tutorial jak przebrnąć przez formalne wymagania egzotycznych krajów co do rejestracji domen tld i mam taki zamiar. Z tym, że tego jest tak dużo, że nie mam kiedy tego zrobić na razie.

Przeniesienie niektórych domen, tak jak podajesz, będzie problematyczne. Rzecz w tym by wypytać czy hurtownik jest na bieżąco z regulacjami danego rejestru i czy ma praktyczny styk z najbardziej problematycznymi cctld.

​Fak, że obiecałeś opisać przynajmniej najtrudniejsze przypadki mi nie umknął ;)
Ale im bardziej odroczysz opisanie przygody czasie, tym mniejsze szanse że cokolwiek napiszesz na ten temat.
Przyznam że byłby to niezły zalążek dla tych, którzy staną do podobnego zadania.

Poza  możliwością (a przynajmniej próbą) ujednolicenia obsługi wszystkich domen i przeniesieniem do jednego operatora, możesz zaprzęgnąć CRM-a do takiego zadania. O ile jeszcze nie macie takowego, możesz sam wyjść z propozycją, jeśli jest więcej zadań, które wymagają niestannego monitorowania.


  • 0

przemoo83

    Stary wyjadacz

  • PipPipPip
  • 316 postów
    • Czas spędzony online: 24d 21h 32m 26s
46
Bardzo dobra

Napisano 09 listopada 2015 - 09:48

#8

​​Fak, że obiecałeś opisać przynajmniej najtrudniejsze przypadki mi nie umknął ;)
Ale im bardziej odroczysz opisanie przygody czasie, tym mniejsze szanse że cokolwiek napiszesz na ten temat.
Przyznam że byłby to niezły zalążek dla tych, którzy staną do podobnego zadania.

Może nie będzie tak źle zwłaszcza, ze czakam jeszcze na zamknięcie pewnych wątków bo temat jeszcze nie jest skończony. Przede mną jeszcze Brazylia i Bangladesz i czuję już że będą kłopoty.

 

​Poza  możliwością (a przynajmniej próbą) ujednolicenia obsługi wszystkich domen i przeniesieniem do jednego operatora, możesz zaprzęgnąć CRM-a do takiego zadania. O ile jeszcze nie macie takowego, możesz sam wyjść z propozycją, jeśli jest więcej zadań, które wymagają niestannego monitorowania.

CRM-ma mamy ale będziemy go wymieniać bo już go przerośliśmy. Firma jest już gotowa na jakiegoś porządnego ERPa i są już pierwsze przymiarki. Tylko nie wiem czy taka funkcjonalność jak monitoring domen ma uzasadnienie jako integralna część crm-a.  


  • 0

Zimistrz

    Stary wyjadacz

  • 465 postów
    • Czas spędzony online: 14d 2h 42m 38s
116
Znakomita!

Napisano 13 listopada 2015 - 22:22

#9

CRM-ma mamy ale będziemy go wymieniać bo już go przerośliśmy. Firma jest już gotowa na jakiegoś porządnego ERPa i są już pierwsze przymiarki. Tylko nie wiem czy taka funkcjonalność jak monitoring domen ma uzasadnienie jako integralna część crm-a.


Przyznam że nie siedzę tak głęboko w tematyce aplikacji wspomagających procesy, ale jakby na to nie patrzeć domeny są zasobem firmowym. A tak często przewija się motyw że osoba odpowiedzialna za zajmowanie się tym albo zapomni, albo odejdzie nie przekazując nikomu żadnej informacji o tym.

Jak dla mnie tyle domen to motyw na cały oddziekny task z własnym kalendarzem i przypomnieniami. Chyba że wszystkim zajmie się ostatecznie API hurtownika i tylko będą spływały maile zamieniane w tickety.Tym sposobem jest piecza nad tym co się z daną domeną dzieje przez więcej niż jedną osobę :)


  • 0

przemoo83

    Stary wyjadacz

  • PipPipPip
  • 316 postów
    • Czas spędzony online: 24d 21h 32m 26s
46
Bardzo dobra

Napisano 18 listopada 2015 - 16:00

#10

Przyznam że nie siedzę tak głęboko w tematyce aplikacji wspomagających procesy, ale jakby na to nie patrzeć domeny są zasobem firmowym. A tak często przewija się motyw że osoba odpowiedzialna za zajmowanie się tym albo zapomni, albo odejdzie nie przekazując nikomu żadnej informacji o tym.

Jak dla mnie tyle domen to motyw na cały oddziekny task z własnym kalendarzem i przypomnieniami. Chyba że wszystkim zajmie się ostatecznie API hurtownika i tylko będą spływały maile zamieniane w tickety.Tym sposobem jest piecza nad tym co się z daną domeną dzieje przez więcej niż jedną osobę :)

Temat zgłosiłem i ma być wzięty pod uwagę:) problem z tym że nowy crm powstanie jak dobrze pójdzie za rok. Do tego czasu muszę gdzieś te dane zbierać więc będę coś sam kombinował.


  • 0




Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych