Skocz do zawartości

Zdjęcie
* * * * * 1 głosy

Jak wyceniacie stronę www? Co odpowiadacie na pytanie "ile to kosztuje?"?

ile kosztuje strona www cennik stron www

19 odpowiedzi w tym temacie
  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
Kreatorem
3
Neutralna

Napisano 05 lutego 2014 - 23:31

#1

W zasadzie nie wiem, czy to odpowieni dział, ale w "porady" chyba będzie pasował :)

 

Chciałbym zapytać o rzecz, która dotyczy każdego, kto projektuje strony www dla klientów: o wycenianie ich. Niby sprawa prosta, bo wiadomo: im więcej pracy tym drożej. Tylko w praktyce nie jest już tak łatwo.

 

Nigdy nie musiałem nikomu tłumaczyć od czego dokładnie zależy cena strony internetowej - po prostu klientowi moja cena pasowała (i wtedy nie pytał o szczegóły), albo nie pasowała (tym bardziej nie pytał). Jednak ostatnio na blogu umieściłem wpis, pod którym internauta napisał komentarz:

 

Zastanawiałem się skąd się bierze rozbieżność cenowa przy pozycji „koszt stworzenia strony przez projektanta”? Czy w grę wchodzi doświadczenie wykonawcy strony czy może każdy wymyśla sobie cenę jaka mu odpowiada i próbuje znaleźć klientów dla których jest ona do przyjęcia?

Coś tam mu odpisałem, ale nie jestem usatysfakcjonowany.

 

Czy mieliście okazję tłumaczyć klientom skąd cena za wykonanie strony jest taka a nie inna? I co robicie, gdy klient pyta Was ile kosztuje strona internetowa zanim jeszcze wie czego potrzebuje?


  • 0
[url="http://kreatorem.pl"]Kreatorem.pl[/url] - jak za pomocą kreatora stworzyć stronę www?

pdziadkiewicz
0
Neutralna

Napisano 05 lutego 2014 - 23:43

#2

Gdy mnie klient pyta ile kosztuje strona internetowa (a pytają prawie zawsze), to mówię zgodnie z prawdą, że to zależy czego on potrzebuje. W tym momencie może być jedna z dwóch opcji:

1) klient przystaje na taką odpowiedź i przechodzimy do ustalenia szczegółów tego, co on potrzebuje

2) klient i tak dopytuje na zasadzie: "ale tak mniej więcej chciałbym wiedzieć".

 

W tym drugim przypadku mówię tylko, że mogę mu bardzo miej więcej odpowiedzieć na to pytanie i podaję ceny od - do. To mu powie choćby tyle, czy go na mnie stać, czy jestem osobą z odpowiedniej dla niego półki cenowej. Jeśli tak - będzie zainteresowany dalszymi rozmowami, a jesli nie, to szkoda czasu na obsłigiwanie go. Brzmi to może "słabo", ale taka jest porawda - przegadać z człowiekiem kilka godzin żeby potem stwierdzić, ze i tak nic z tego nie będzie? Nie dla mnie.


  • 0

Kreatorem
3
Neutralna

Napisano 05 lutego 2014 - 23:50

#3

W zasadzie miałem iść spać, ale skoro tak szybka odpowiedź, to nie można sie do niej nie ustosunkować :)

 

A próbowałeś ująć swoje ceny w jakiś cennik? Wtedy zamiast opowiadać ile kosztuje strona internetowa mógłbyś po prostu pokazać cennik. Szczerze mówiąc, mi się nigdy taka opcja nie sprawdziła, ale może po prostu coś robiłem źle. Ciekawy jestem Twojej opinii.


  • 0
[url="http://kreatorem.pl"]Kreatorem.pl[/url] - jak za pomocą kreatora stworzyć stronę www?

pdziadkiewicz
0
Neutralna

Napisano 06 lutego 2014 - 00:05

#4

Cennik próbowałem wykorzystać, ale nic z tego nie wyszło - za dużo musiałem tłumaczyć i tak :) Staram się dopasowywać do potrzeb klientów, a nie ich do swojego cennika. A wiadomo, że każdy ma swoje potrzeby: jeden chce taką stronę, drugi inną i w sumie wychodzi, że cennik jest próbą zaproponowania jednej (lub dwóch - trzech) stron takich samych każdemu.

 

Dlatego wolę poświęcić klientowi czas i wytłumaczyć mu wszystko co potrzebuje na spokojnie. Przy okazji zobaczy, że wiem o czym mówię, a to wpłynie na większe zaufanie jego do mnie - a to z kolei ułatwia dalsze rozmowy, bo klient mi bardziej ufa jako specjaliście.

 

Dlatego wg mnie cennik się nie sprawdzi. Ale są przecież firmy i pojedynczy projektanci stron www, którzy cennik mają i uzywają. I jakoś im się to sprawdza.


  • 0

bartoszstoch
0
Neutralna

Napisano 06 lutego 2014 - 09:36

#5

Ja cennik mam. Jest doś ogólny, ale przydaje się, bo przynajmniej mogę pokazać klientowi za co ile mniej więcej biorę. Zawsze daję na nim informację, że jest to cennik orientacyjny, bo bez tego ktoś się potem będzie burzył, że podniosłem cenę.


  • 0

Kreatorem
3
Neutralna

Napisano 06 lutego 2014 - 10:59

#6

@Bartoszstoch, co to znaczy, że masz cennik dość ogólny? Możesz napisać coś więcej?


  • 0

bartoszstoch
0
Neutralna

Napisano 06 lutego 2014 - 12:18

#7

Właściwie to nic szczególnego. Napisałem po prostu, że np. strona www do 10 podstron kosztuje tyle, a do 20 tyle. W każdym z pakietów uwzględniłem też takie rzeczy jak ilość zdjęć w galerii czy dodatkowe funkcjonalności strony i napisałem, że wszystko jest orientacyjne. Na przykład jak ktoś chce pakiet z 10 podstronami, ale ma 12 podstron, to zwykle mu je robię bez podnoszenia ceny. Jeśli dodatkowe podstrony wymagają większej ilości pracy, dopiero wtedy doliczam złotówki.

 

Ma to taką zaletę, że gdy klient pyta mnie ile kosztuje strona internetowa, od razu mu mogę pokazać przybliżone ceny i nie tracę czasu na opisywanie mu wszystkiego "ręcznie". Większość klientów wie mniej więcej co na stronie chcą mieć, więc wiedzą też jaki pakiet by ich interesował. Uważam, że to się sprawdza. Podpowiem jeszcze tylko, że warto mieć ceny ustalone nie "na styk", tylko z odrobiną luzu, lekko zawyżone. To tak asekuracyjnie, żeby potem przy byle zmianie koncepcji strony nie podnosić ceny i nie czuć się, że coś się traci. Kolega mi to podpowiedział i tak robię. A i rabat można dzięki temu czasami dać ;)

 

Co myślicie?


  • 0

Michał

    Stary wyjadacz

  • 301 postów
    • Czas spędzony online: 16d 7h 11m 3s
95
Znakomita!

Napisano 06 lutego 2014 - 15:07

#8

Ja się zastanawiam nad wprowadzeniem niewielkiego rabatu polegającego na polubieniu fanpage strony na facebooku, co by promowało moje usługi.


  • 0

pdziadkiewicz
0
Neutralna

Napisano 06 lutego 2014 - 15:14

#9

U mnie cennik się nie sprawdza może dlatego, że oprócz stron internetowych pracuję z klientem dalej - nawet podpowiadam mu co ma dalej robić. I w związku z tym, że zajmuje to mój czas, to wliczam takie konsultacje w cenę wykonania strony www. Dlatego konieczna jest za każdym razem rozmowa z klientem. Muszę choćby sprawdzić co on wie, jak bardzo będzie się zdawał na mnie, a jak bardzo chce przeforsować swoje pomysły (i czy są sensowne). Pracuję z człowiekiem od A do Z, a jeśli zdarzy się ktoś, kto chce tylko stronę www... cóż, już mi się kilka razy zdarzyło spłoszyć klienta, bo bardziej niż on chciałem mu zrobić stronę www, która naprawdę mu się przyda.

 

@Michał, tylko ostrożnie, FB wcale nie jest takim super miejscem, które "samo" przyciągnie Ci klientów. Może zamiast rabatu po prostu zaskocz klienta czymś czego się nie spodziewa, wywołaj efekt wow! - wtedy na pewno nie będzie miał problemu z kliknięciem w Lubię to na Twojej stronie. Albo pulikuj ta porady dla właścicieli stron (jak promować stronę, itp) i zachęcaj klientów żeby klikali, to dowiedzą się wielu ciekawych rzeczy.


  • 0

Michał

    Stary wyjadacz

  • 301 postów
    • Czas spędzony online: 16d 7h 11m 3s
95
Znakomita!

Napisano 06 lutego 2014 - 15:30

#10

Wiadomo, nie chodzi tylko o przyciąganie klientów, ale również o budowanie swojej marki.

Tylko mam niewielkie obawy, czy klient nie poczuje się trochę przymuszany.


  • 0

pdziadkiewicz
0
Neutralna

Napisano 06 lutego 2014 - 22:19

#11

Wiesz, zawsze możesz mu to przedstawić jako możliwość, nie jako konieczność, np.: "Klientom, którzy polubili moją stronę na FB oferuję X% zniżki.". I kliento sobie wybierze: chce zniżkę czy nie chce. :) Wydaje mi się, że nie musisz się przejmować czy nie poczuje się przymuszany.


  • 0

tadzareba
0
Neutralna

Napisano 10 lutego 2014 - 15:07

#12

Ja mam cennik stały i nie wiem, w czym problem. Raz okaże się, że klient chce więcje niż moja cena przewiduje, a innym razem okaże się, że mniej się napracowąłem niż wyceniłem - wyrównuje się, uwierzcie mi. Tym bardziej, że lubię to co robię - nie sprawia mi problemu zrobienie trochę wiecej niż ustaliłem na początku z klientem. Takie podejście procentuje: klienci widzą, że nie jest dla mnie najważniejsza jak najlepsza cena, tylko ich zadowolenie - bo taka jest prawda. Dzięki temu zawsze polecają mnie dalej mówiąc znajomym, że dobrze się ze mną pracuje (wiem, bo mi o tym powiedzieli) - to powoduje, że mogę dać ceny trochę wyższe i nie narzekam na zarobki. Spróbujcie - warto.


  • 0

unbreak

    WT Elite

  • 1 937 postów
    • Czas spędzony online: 27d 8h 43m 36s
506
Znakomita!
  • Location/home/unbreak

Napisano 11 lutego 2014 - 18:02

#13

Z drugiej strony klient lubi usłyszeć coś typu "no ale tym razem policzę trochę mniej".


  • 0

webDeveloper


Michał

    Stary wyjadacz

  • 301 postów
    • Czas spędzony online: 16d 7h 11m 3s
95
Znakomita!

Napisano 11 lutego 2014 - 18:30

#14

I będzie miał świadomość, że nie działamy szablonowo :)


  • 0

zonic

    WT Elite

  • 2 911 postów
    • Czas spędzony online: 134d 2h 28m 23s
472
Znakomita!
  • LocationToruń

Napisano 11 lutego 2014 - 18:37

#15

To już inne, psychologiczne aspekty :) Każdy lubi się czuć wyjątkowo.


  • 0

Kreatorem
3
Neutralna

Napisano 17 lutego 2014 - 12:53

#16

Ja nieszablonowo traktuję tylko nieszablonowych klientów, czyli np takich, z którymi mi się wyjątkowo dobrze współpracuje. Ale wtedy to już nie są psychologiczne zagrania, tylko po prostu - jeśli z kimś się pracuje sprawnie, to czemu mam mu np. nie dać rabatu żeby przy mnie został na dłużej?


  • 0

janko

    Nowy użytkownik

  • janko - forum webmasterskie, forum komputerowe
  • 26 postów
    • Czas spędzony online: 11m 30s
-2
Neutralna

Napisano 25 marca 2014 - 11:14

#17

Najczęściej jest to indywidualna wycena - ale niektóre firmy stosują abonamenty i wydaje mi się, że jest to całkiem interesujące rozwiązanie. Np webwavepages.pl - oni tam mają taki system, że pobierają co miesiąc od klientów abo. w wysokości 99 zł. W zamian dają im witrynę z indywidualną szatą graficzną, domeną, pocztą, hostingiem. Nie podpisują abonamentu. Jezeli klient chce zrezygnować to po prostu nie płaci. Myślę, że jest to uczciwy układ.


zonic (25 marca 2014 - 14:17 ):
Bez takich podlinkowań proszę...

  • 0

wolfdz

    Stary wyjadacz

  • PipPipPip
  • 252 postów
    • Czas spędzony online: 10d 19m 41s
14
Dobra
  • LocationKraśnik

Napisano 26 marca 2014 - 17:42

#18

W sumie to jest taki uniwersalny temat..

Od czego dokładnie zależy wycena projektu?

Czytałem gdzieś, że większość początkujących ceni swoje dzieła za ok. 30 - 50 PLN i przez doświadczonych twórców jest to śmieszne bo za nisko się cenią. Ale dokładnie jak obliczyć wartość swojego projektu? Przecież od tak nikt nie powie: "Chce 250 zł" za zwykły szablon HTML. 


  • 0

Michał

    Stary wyjadacz

  • 301 postów
    • Czas spędzony online: 16d 7h 11m 3s
95
Znakomita!

Napisano 26 marca 2014 - 18:54

#19

To są zazwyczaj uczniowie/studenci bez portfolia, którzy jako tako nie mają co liczyć na jakiekolwiek zlecenie jeśliby zażyczyli sobie tyle samo ile bierze typowy "zawodowiec".


  • 0

Renia

    Nowy użytkownik

  • 22 postów
    • Czas spędzony online: 2h 34m 30s
2
Neutralna

Napisano 03 maja 2014 - 13:11

#20

Cena uzależniona jest min. od funkcjonalności strony, wiadomo, że im strona bardziej rozbudowana, posiadająca dużą ilość funkcji będzie droższa. Nie da się wrzucić wszystkich do jednego worka, każdy wycenia swoją pracę inaczej


  • 0

Nieruchomości Racibórz  *********  Modify.net.pl tworzymy przemyślane wnętrza






Podone tematy Collapse

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych