Zastanawiam się, czy temat tego wątku napisałem po polski, ale chyba tak Wiadomo o co chodzi.
Reglama w internecie jest wszechobecna. Jeśli prowadzimy popularną stronę internetową, to dlaczego mielibyśmy przy okazji na niej nie zarobić?
Chciałbym omówić dzisiaj najpopularniejsze modele rozliczeniowe, na jakie natkniecie się podczas wyświetlania reklam na swojej stronie.
CPM (Cost per mile)
Jest to koszt 1000 wyświetleń reklamy. Jeden z najpopularniejszych i najbardziej pożądanych modeli. Nie interesuje nasz CTR, tylko sama liczba wyświetleń. Ceny zaczynają się już od kilku zł.
CPC (Cost per click)
Czyli mówiąc po naszemu koszt za kliknięcie w reklamę. Bardzo popularny model rozliczeniowy.Często łączony z konwersją. Oprócz tego, że użytkownik kliknie w reklamę, to musi wykonać jeszcze odpowiednie zadania na przekierowanej stronie.
CPL (Cost per lead)
Jest to płatność za pozostawienie przez użytkownika jego danych kontaktowych. Użytkownik po kliknięciu w reklamę najczęściej musi podać adres email (w przypadku newsletter na przykład), bądź też numer telefonu. Zazwyczaj na takim modelu możemy zarobić kilka zł (2-10 zł)
CPA (Cost per acqusition/action)
Koszt za pozyskanie realnego użytkownika. Na przykład dostaniemy pieniążki za pozyskanie nowego klienta danego banku, czy nowego biorcę pożyczki chwilówki Tutaj stawki są najwyższe. Za jedego użytkownika, który na przykład weźmie kredyt w danym banku za pośrednictwem reklamy na naszej stronie, możemy zarobić nawet kilkaset zł.