Skocz do zawartości

Zdjęcie
* * * * * 2 głosy

Modele rozliczeniowe reklam w internecie

czym jest cpc czym jest cpm cpc cpl cpa moder rozliczenie reklama

4 odpowiedzi w tym temacie
  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
ernest
6
Neutralna

Napisano 01 stycznia 2014 - 22:49

#1

Zastanawiam się, czy temat tego wątku napisałem po polski, ale chyba tak ;) Wiadomo o co chodzi.

Reglama w internecie jest wszechobecna. Jeśli prowadzimy popularną stronę internetową, to dlaczego mielibyśmy przy okazji na niej nie zarobić?

Chciałbym omówić dzisiaj najpopularniejsze modele rozliczeniowe, na jakie natkniecie się podczas wyświetlania reklam na swojej stronie.

CPM (Cost per mile) 

Jest to koszt 1000 wyświetleń reklamy. Jeden z najpopularniejszych i najbardziej pożądanych modeli. Nie interesuje nasz CTR, tylko sama liczba wyświetleń. Ceny zaczynają się już od kilku zł.


CPC (Cost per click)


Czyli mówiąc po naszemu koszt za kliknięcie w reklamę. Bardzo popularny model rozliczeniowy.Często łączony z konwersją. Oprócz tego, że użytkownik kliknie w reklamę, to musi wykonać jeszcze odpowiednie zadania na przekierowanej stronie.


CPL (Cost per lead)


Jest to płatność za pozostawienie przez użytkownika jego danych kontaktowych. Użytkownik po kliknięciu w reklamę najczęściej musi podać adres email (w przypadku newsletter na przykład), bądź też numer telefonu. Zazwyczaj na takim modelu możemy zarobić kilka zł (2-10 zł)

 
CPA (Cost per acqusition/action)

Koszt za pozyskanie realnego użytkownika. Na przykład dostaniemy pieniążki za pozyskanie nowego klienta danego banku, czy nowego biorcę pożyczki chwilówki :) Tutaj stawki są najwyższe. Za jedego użytkownika, który na przykład weźmie kredyt w danym banku za pośrednictwem reklamy na naszej stronie, możemy zarobić nawet kilkaset zł.


  • 1

zonic

    WT Elite

  • 2 911 postów
    • Czas spędzony online: 134d 2h 28m 23s
472
Znakomita!
  • LocationToruń

Napisano 01 stycznia 2014 - 23:10

#2

Fajny wpis. Wydaję się być jasny i prawdziwy. Podepnę go już teraz, jeśli ktoś będzie miał jakieś uwagi to będziemy edytować :)


  • 0

Patryk21
-1
Neutralna

Napisano 29 kwietnia 2015 - 14:57

#3

CPM (Cost per mile) 

Jest to koszt 1000 wyświetleń reklamy. Jeden z najpopularniejszych i najbardziej pożądanych modeli. Nie interesuje nasz CTR, tylko sama liczba wyświetleń. Ceny zaczynają się już od kilku zł.

 

 

 

Nie wiem gdzie aktualnie znajdziesz kilka złoty za 1000 wyświetleń, aktualne stawki to 30-40groszy


  • 0

JJay

    Stary wyjadacz

  • 199 postów
    • Czas spędzony online: 5d 9h 38m 21s
19
Dobra
  • LocationCieszyn > Łódź

Napisano 01 maja 2015 - 09:44

#4

Nie wiem gdzie aktualnie znajdziesz kilka złoty za 1000 wyświetleń, aktualne stawki to 30-40groszy

Post jest z 2014, więc stawki w tamtym czasie mogły być wyższe ;)


  • 0

mkol

    Nowy użytkownik

  • 16 postów
    • Czas spędzony online: 22h 38m 7s
9
Neutralna

Napisano 01 maja 2015 - 20:05

#5
Nie były wyższe.

Są reklamy z CPM ~0,35 zł, głównie RON na stronach z "długiego ogona", gdzie między webmasterem a reklamodawcą jest kilku pośredników, może je emitować właściwie każdy kto chce, a reklamodawca często nie wie gdzie reklama jest wyświetlana. Są też reklamy z CPM ~50 zł - ROS w bardzo dużych, dobrze pasujących serwisach, zamówione bezpośrednio.
  • 0





Podone tematy Collapse


Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: czym jest cpc, czym jest, cpm, cpc, cpl, cpa, moder, rozliczenie, reklama

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych