Skocz do zawartości

przemoo83

Rejestracja: 12 gru 2014
Poza forum Ostatnio: wrz 14 2016 08:08
-----

Moje tematy

Kiedy zastąpi Cię robot?

02 czerwiec 2016 - 14:34

Ostatnio czytałem sobie ten artykuł: http://www.robotyka..../wiadomosc.1641 i zacząłem się zastanawiać jak bardzo nowe technologie mogą wpłynąć na kształt rynku pracy za kilka lub kilkanaście lat. Wiadomo że koniec końców człowiek zawsze jest niezastąpiony ale pytanie jaki człowiek? Czy będzie na rynku pracy miejsce za kilka lat dla pracowników manualnych? Bo np. na przykładzie Foxconna można by myśleć ,że jeśli taki pracownik manualny stracił pracę to oznacza że gdzieś tam kilku inżynierów którzy stworzyli tego robota i kliku handlowców którzy go opchnęli ją zyskało. Można pomyśleć że satus quo zostało nienaruszone, ale domyślam się że g... prawda. Tracą pracę mniej wykwalifikowani a zyskują ci bardziej. A z moich obserwacji wynika że tempo przyrostu debili i leserów w społeczeństwie jest o wiele wyższe niż ludzi ogarniętych :P . Już pomijam takie skrajne przypadki ale jest mnóstwo dobrych pracowitych ludzi którzy są po prostu mniej inteligentni czy uzdolnieni i jedyne co mogą robić porządnie to prace fizyczne. Boję się że za kilkadziesiąt lat wylądujemy w rzeczywistości gdzie po jednej stronie mamy bandę bezroboli na utrzymaniu państwa a po drugiej elitę wysoko opłacanych specjalistów na których stać tylko największe firmy. Ryzyko posiadania dużej grupy wkurzonych bezrobotnych jest oczywiste. Ogromne koszty dla państwa i wzrost przestępczości. Oczywiście obraz mocno przekolorowany ale nie daje Wam to do myślenia?

Na koniec ciekawostka. http://www.bbc.com/n...nology-34066941 Pod tym linkiem możecie sobie sprawdzić z jakim prawdopodobieństwem robot zajmie Wasze stanowisko :D . Powiem tylko że programiści mają się nieźle, ja w marketingu mam dużo gorzej. Pora się przebranżowić :P


Prezentacje produktowe z opisem funkcji

31 maj 2016 - 09:58

Poszukuję jakiejś fajnej biblioteki javascript do prezentacji produktu wraz z opisem jego elementów. Chodzi o rozmieszczenie na zdjęciu produktu interaktywnych punktów z których po kliknięciu będą się wysuwać okna z opisem. Wizualnie chwiałbym osiągnąć mniej więcej taki efekt jak na tym filmie: https://youtu.be/a_OZ0mI1PtA?t=24

Są może do tego jakieś gotowce czy samemu trzeba coś poskładać?


CDN - z czym to się je

10 maj 2016 - 13:57

Jestem zielony w tym temacie bo nigdy nie korzystałem. Przeglądam własnie oferte od CloudFlare i widzę że można jakiś plan za free u nich mieć. Co to daje faktycznie dla strony www i jak to w ogóle działa?


HTML, CSS, JS czy może PHP a może webdesign?

21 kwiecień 2016 - 10:08

Pytanie bardziej do freelancerów czyli osób, które po trochu zajmują się wszystkim. Macie jakieś preferencje co do danego etapu tworzenia aplikacji/strony? Co sprawia Wam największą frajdę a co Was drażni i jak najszybciej chcielibyście juz to zakończyć? Pytanie dobre do ankiety ale widzę że tu tylko 3 pytania można dodać więc to olałem. Przychodzą mi do głowy takie kategorie. Jak ktoś ma inne pomysły to piszcie tak jak Wy to widzicie:

  1. Webdesign - wszystko co związane z zaprojektowaniem witryny i towrzeniem plików .psd
  2. HTML - kodowanie struktury, odpowiednia semantyka kodu
  3. CSS - wygląd, pod to podchodzi też RWD
  4. JS - zachowanie, również wszystkie biblioteki typu jQuery
  5. PHP - backend, oczywiście również bazy danych
  6. Optymalizacja - pod tym pojęciem rozumiem np. minifikowanie skryptów ale również optymalizację SEO

Dla uproszczenia skala 4 stopniowa:

1 - nienawidzę

2 - jak muszę to robię

3 - nie przeszkadza mi

4 - lubię

5 - bardzo lubię

Ja jako koder-hobbysta wypowiem się pierwszy :)

Webdesign - 1 (nie umiem i nawet się nie zabieram)

HTML - 3 (nie przeszkadza mi ale mam problem z implementacją specyfikacji czasami)

CSS - 4 (nawet ok - czasem bywa miło)

JS - 5 (mimo że nie do końca ogarniam to wprost uwielbiam klepać skrypty w js - mega frajda)

PHP - 2 (jak muszę to coś robię - wole nie tykać bo się tego boję :P )

Optymalizacja - 1 (straszny ból dupy ale niestety trzeba)


WebGL stabilna technologia do renderowania 3d w przeglądarce

11 kwiecień 2016 - 15:11

Jaka waszym zdaniem jest najbardziej stabilna technologia/framework do renderowania scen 3d w przeglądarce? Obecnie używam Unity lub three.js. Obie jednak nie są idealne bo Unity ma niestety spore problemy z wydajnością i rozmiarem generowanego js-a a z kolei three.js ze stabilnością działania i ogólnymi niedoróbkami. Może jest coś jeszcze wartego uwagi oprócz tych 2-óch? Czego byście osobiście użyli w produkcji? A może Waszym zdaniem WebGL jest jeszcze zbyt mało dojrzałą technologią?